» Strona główna
» Historia
» Mój simson
» Forum
» Naprawa
» Konserwacja
» Eksploatacja
» Mycie
» Tuning
» Download
» O autorze



Historia


Jeden z pierwszych modeli Simsona o symbolu SR-2 motorower ten był produkowany w 1957 roku. Jak na tamte czasy był bardzo nowoczesny.

KR-50 – skuter produkowany w latach ok. 1958 – 1962.

GS-50 - czterobiegowy, produkowany w latach 1963 – 1967, brał udział w rajdzie sześciu dniowym.

S50N – wersja podstawowa, z bardzo ubogim wyposażeniem elektrycznym i 3-biegową skrzynią biegów (koniec produkcji w 1988 r.).

S51 B1-3 - wersja podst., 3 biegowa, posiadająca kierunkowskazy, światło pozycyjne, reflektor 25W, sygnał dźwiękowy.

S51 B1-4 – wersja podobna pod względem wyposażenia do S51 B1-3, tylko, że ma 4-biegową skrzynię na lewej pokrywie silnika umieszczono cyfrę „4”.

B51 B2-4/1 – wersja ta zastąpiła w 1983 r. model S51. Wersja B2-4 wyposażony w zapłon elektroniczny, 35W reflektor, gumowe osłony nóg widelca teleskopowego, profilowane siedzenie, oraz odchylaną dźwignię rozrusznika.

S51 Comfort – produkowany od 1983 r., jest zmodernizowaną wersją S51 B2-4, wyposażony w obrotomierz, podpórkę boczną, włącznik światła „stop” hamulca przedniego koła, lampkę kontroli światła drogowego oraz prawe lusterko wsteczne, opony o profilu K35 (poprawiają bezpieczeństwo w zakrętach na bruku i w koleinach).

S51 E – wersja produkowana od 1982 r., przeznaczona do jazdy w warunkach terenowych, otrzymała nazwę „Enduro”.

S51 E/4 – wersja o uproszczonej instalacji elektrycznej, tańsza od „Enduro” (produkcję zakończono w 1988 r.).

S70 C – produkowany od 1983 r. wyposażony tak jak S51 C, rama pochodzi z wersji

S51 E, moc silnika – 4,1 KW przy 6000 obr/min, zmieniono przełożenie przekładni wstępnej z 1:2,95 na 1:3,25 , zastosowano większe koło łańcuchowe (16 zębowe) co umożliwiło zwiększenie prędkości maksymalnej do 75 km/h.

S70 E – wersja powstała w 1984 r., z modelu S51 E, zastosowano silnik z S70 C (traktowany jest jako motocykl).

S70 E/2 – wersja powstała w połowie 1985 r., jest to ulepszony model S70 E, zamocowano na stałe błotnik z tworzywa sztucznego do górnej półki zawieszenia. Półka górna jest solidniejsza, dzięki czemu zawieszenie przednie stało się bardziej stabilne.

SR 50/SR 80 - Skuter z kołami o średnicy 12 cali. W budowie poraz pierwszy zastosowano elementy okrywające z tworzywa sztucznego.

SR50 N – podstawowa, wersja skutera (koniec produkcji w 1988 r.)

SR50 B3 – podstawowa wersja 3-biegowa, instalacja elektryczna 6V z elektronicznym modułem regulacji ładowania akumulatora oraz elektronicznym przerywaczem kierunkowskazów, posiada także „bezpieczną stacyjkę”.

SR50 B4 – podobna wersja do SR50 B3, z dużą deską rozdzielczą, 4-biegową skrzynią biegów i bocznymi bagażnikami.

SR50 C – jest to poprawiony model SR50 B4, otrzymał 12V – instalację elektryczną, elektroniczny zapłon, profilowane siedzenie, 5-stopniową regulację sztywności amortyzatorów, dwa lusterka o średnicy 120 mm.

SR50 CE – taka sama wersja jak SR50 C, lecz wyposażona w rozrusznik elektryczny.

SR80 CE – jest to wersja SR50 CE, wyposażona w silnik o pojemności 80 cm3 i mocy 4,1 kW, umożliwiający jazdę z prędkością 75 km/h.

Habicht 50S – model 2002 obecnie produkowany dane techniczne bez zmian, silnik: dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, pojemność - 49 ccm, moc - 2,4 kW/3,3 KM, masa pojazdu - 79 kg.

Star 50 – silnik jednocylindrowy, dwusuwowy o pojemności 49,4 cmł z katalizatorem spalin, sprzężony z automatyczną skrzynią biegów. Zbiornik paliwa mieści 10,5 l paliwa. Motorower wyposażony jest w rozrusznik elektryczny oraz standardowy kopnik.

125 SM – jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 124 cmł i mocy 12,5 KM. Skrzynia biegów 6-biegowa.Pojemność zbiornika paliwa 9,5 L, waga 115 kg. Wysokość siedzenie 890 mm. h
Strone wykonał Zdzich =)