Przebita detka
Przebitą oponę można bardzo łatwo rozpoznać - jeśli mamy powietrze i ciśnienie w oponie to jest ok, a jeśli nie mamy powietrza (lub jest małe ciśnienie) to wtedy mamy najprawdopodobniej przebitą dętkę.
W celu naprawy należy:
wymontować koło z simsonka,
wyciągnąć dętkę z felgi i opony, ostrożnie, aby nie uszkodzić wentyla,
dętkę lekko napompować i włożyć do wody,
miejsce gdzie uciekają bąbelki z dętki zaznaczamy lub przykładamy palec,
czekamy aż dętka wyschnie,
następnie dokładnie czyścimy dętkę w promieniu 3 cm od zlokalizowania dziury, ewentualnie bardzo lekko i delikatnie możemy przetrzeć drobniutkim papierem ściernym,
następnie wyczyszczone miejsce (promień 3 cm od dziury) mażemy specjalnym klejem do łatek do łatek,
później wcześniej przygotowaną łatkę (oczyszczoną) naklejamy na dziurę,
po naklejeniu mocną czymś ściskamy dętkę z obu stron gdzie jest naklejona łatka
Gdy klej wyschnie (czas zależy od rodzaju kleju) możemy znów włożyć dętkę do felgi i opony i oczywiście wszystko z powrotem zamontować do simka. To tych czynnościach wszystko powinno znów wrócić do normy.
|